قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / اخبار ایثار / جای خالی بابا در جشن تولد دخترش

جای خالی بابا در جشن تولد دخترش

«نهال» در حالی تولد شش سالگی اش را جشن می‌گیرد که برای دومین سال بابا کنارش نیست تا شش ساله شدن دخترش را به او تبریک بگوید.

به گزارش کهف شاهد، امروزه رشادت‌های مدافعان حرم بر‌ کسی پوشیده نیست، همان هایی که با حمله تکفیری‌ها به سوریه و در خطر قرار گرفتن حرم حضرت زینب(س)، عاشقانه و بدون هیچ چشم‌داشتی همسر و فرزندان و تمام دارایی های مادی خود را رها کردند و به دفاع از حرم عقیله بنی هاشم شتافتند تا دوباره اجازه ندهند به عمه سادات بی حرمتی شود و در این راه به شهادت که از آرزوهای دیرینه شان بود رسیدند.

شهید «مهدی قاضی خانی» از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س)، ساکن قرچک ورامین و دارای سه فرزند به نام‌های«محمد متین»، «نهال» و«محمد یاسین»بودکه آذرماه سال ۹۴ در سوریه به فیض شهادت نائل شد. در یکی از دیدارهای رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای مدافع حرم نهال فرزند شهید قاضی خانی گفت‌و‌گویی با رهبر معظم انقلاب داشت که ماجرای بسیار جالبی را رقم زد.

چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۹۶ شش سال از تولد «نهال» تنها دختر شهید قاضی خانی می‌گذرد، دختری که دو سال است حضور بابا را در کنار خود احساس نمی کند و بابا مهدی در کنارش نیست تا تولد شش سالگی دخترش را جشن بگیرد و او را در آغوش گیرد. به همین مناسبت بسیجیان پایگاه شهید مقدمی و تیم مستند«بر بال فرشتگان» که روایت زندگی شهدای مدافع حرم را به تصویر می‌کشد به همراه علی فروتن از هنرمندان تلویزیون در روز جشن تولد نهال در منزل این شهید حضور یافتند تا شش سالگی اش را جشن بگیرند.

خانواده شهدای مدافع حرمی که خود را به جشن تولد نهال رساندند

منزل شهید قاضی خانی در یکی از شهرک های قرچک ورامین است، پس از جستجوی فراوان بالاخره آدرس منزل را پیدا کردیم. به همراه عوامل مستند ساز و عمو فروتن وارد منزل شهید شدیم و موضوع جالبی را مشاهده کردیم. همسر و فرزندان خردسال شهید ثامنی راد، شهید نجفی،شهید مهدی حیدری از شهدای ایرانی مدافع حرم و شهید محمد حیدری و محمود حیدری از شهدای فاطمیون که در نقاط دیگری از ورامین زندگی می‌کردند خود را به خانه شهید قاضی خانی رسانده بودند تا همراه با هم تولد شش سالگی نهال را جشن بگیرند.

تمامی بچه ها با دیدن عمو فروتن خوشحال شدند و عمو فروتن به کنار بچه ها و نهال رفت تا جشن تولد را شروع کنند. عمو فروتن هدیه نهال که یک عروسک زیبا است را به او می‌دهد و کنار بچه ها می‌نشیند و پس از گرفتن عکس های یادگاری با بچه ها به همراه «نهال» کیک تولدی که خواهر شهید مدافع حرم حمیدرضا اسدالهی برای نهال پخته است را می‌بُرد. نهال با اشتیاق کیک شش سالگی اش را می بُرد و خوش حال است که دوستانش که پدران آنها هم شهید مدافع حرم شده اند در جشن تولدش حضور دارند ولی از طرفی در نگاهش انتظاری موج می زند از اینکه بابایش بیاید و تولدش را به او تبریک بگوید و برایش هدیه بیاورد اما این دومین سالی است که بابا مهدی در تولد دخترش حضور ندارد.

همسر شهید قاضی خانی که بعد از شهادت همسرش یک تنه زحمت تربیت و بزرگ کردن سه بچه را بر عهده دارد و باید برای آنها هم مادری کند و هم پدری بسیار خوش حال است که جشن تولد شش سالگی دخترش بدون حضور بابا اما باشکوه برگزار شده است.

معجزه و کرامات همسرم را در جشن تولد نهال دیدم

او در گفت‌وگو با تسنیم  از سختی‌های نبود سایه پدر بر سر فرزندانش می‌گوید: واقعا نبود حضور همسر برایم سخت است و مگر می شود که جای پدر را با چیزی جبران کرد و همین طور که حضرت آقا می فرمایند این شهدا دارای معجزات و کراماتی هستند، من یک هفته درگیر چگونگی برگزاری تولد نهال بودم و اینکه به یک باره همه مراسم به خودی خود به بهترین شکل برگزارشد که واقعا این معجزات و کرامات همسر شهیدم است و حضور او  را در سرتاسر زندگی خود احساس می‌کنیم و امروز این زنده بودن شهدا برایم دوباره اثبات شد.

وی ادامه می دهد: همانطور که حضرت زهرا(س) برای ما یک الگو است من خوشحال هستم که یک دختر دارم و از نسل آن حضرت دختری را تربیت میکنم که الگو و سرمشق برای دیگر دختران باشد. به دخترم می‌گویم یادت هست زمانی که سر سفره می‌نشستیم و بابا همیشه بابا می گفت دعا کنین من شهید بشم و بابا اینقد شهادت و راه خوبی ها را دوست داشت و به آروزیش رسید و آنها می دانند بابا بهترین راه را انتخاب کرده تا آنجایی که محمد متین می‌گوید من هم می‌خواهم مثل بابام شهید بشم.

تا آخرین نفس ادامه دهنده راه همسران شهیدمان هستیم

همسر شهید قاضی خانی از سختی های نبود همسرش می‌گوید: من قبل از شهادت همسرم رانندگی نمی‌کردم که با کمک خدا و او رانندگی را آغاز کردم  و در زمین کشاورزی که از همسرم  به یادگار مانده است مشغول فعالیت هستم و همه اینها به مدد  خود همسرم به انجام می رسد. من به عنوان یک مادر و همسر همه این سختی ها را متحمل می شوم تا بگویم که این تنها راه مردان ما نبود که ما هم ادامه دهنده راه آنها هستیم و این راه همچنان ادامه دارد، ما پشت سر همسرانمان تا آخرین نفس ادامه دهنده راهشان هستیم.

او در خصوص توجه ویژه مقام معظم رهبری به خانواده شهدا خصوصا شهدای مدافع حرم می‌گوید: واقعا بیانات حضرت آقا و توجه ایشان به خانواده شهدای مدافع حرم به ما انگیزه مضاعفی برای طی کردن این مسیر می‌دهد و موجب می شود تمام سختی ها و مشکلات این راه برایمان هموار شود و با انرژی بالایی ادامه دهنده راه همسرانمان باشیم.

«نهال» نمادی از فرزندان شهیدی است که حضرت آقا آنها را دوست دارد

همسر شهید قاضی خانی با اشاره به ماجرای درخواست نهال مبنی بر گرفتن هدیه کلاه صورتی از رهبر انقلاب می‌گوید: واقعا این موضوع چیزی جز رابطه صمیمانه رهبر با بچه ها نیست و حضرت آقا با آن همه دغدغه و مشغله خواسته نهال را به فاصله یک روز اجابت کرد. نهال یک نماد از همه فرزندان شهدای مدافع حرم است که حضرتآقا آنها را دوست دارند و به آنها بها می دهند.

علی فروتن از هنرمندان تلویزیون نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم می‌گوید: بچه ها بزرگتریت نعمت خداوند به ما انسان‌ها هستند و به ویژه فرزندان شهدای مدافع حرم از مرتبه خاصی برای ما قرار دارند و پدرانشان با آن همه آرزوهایی که برای فرزندان خود داشتند، برای آسایش ما کیلومترها آن طرف تر به شهادت رسیدند و ما وظیفه داریم فرزندان شهدای مدافع حرم را فراموش نکنیم و به به آنها محبت و رسیدگی کنیم.

وی در خصوص وظیفه ما در خصوص ادامه دادن راه شهدا می‌گوید: بالاترین وظیفه ما نسبت به شهدا این است که فرزندان خود را به درستی تربیت کنیم تا آنها با رفتاری صحیح و تربیتی سالم بتوانند آینده انقلاب و کشور ر ا بسازند.

پس از بُریدن کیک عمو فروتن هدایایی که برای فرزندان شهدای مدافع حرم آماده شده است را به آنها می‌دهد و با آنها عکس یادگاری می‌گیرد و همه با خوشحالی هدایای خود را باز می‌کنند و به مادرنشان نشان می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *